Kvartsfinal 1: HV-AIK: "Skrällen i Kapellet"

****************

SM-slutspelet 2011
Kvartsfinal 1
HV71-AIK

****************



HV71 - AIK 2-4
0-0, 1-4, 1-0
Skott: 35-24

AIK leder med 1-0 i matcher


Matchen blev en väckarklocka för HV71
Egentligen så är rubriken helt fel. För det var ingen skräll. AIK var bättre på allt. HV kom ut och var inte beredda. AIK var det bättre laget och när man fick utdelning på sina chanser var det inget snack. AIK tar en fullt rättvis seger och nån skräll är det inte tal om. AIK var bäst för kvällen!

Jag kan ändå inte neka till att det var ett överraskande besked att AIK överhuvudtaget ledde i Kinnarps Arena igår. När sedan 0-2 kom så trodde jag nog att det här kan ju bli en skräll med stort S. Imponerande av AIK ta över matchen när inte HV lyckades göra det. AIK vinner fullt rättvist och HV71 har en del att fundera på till imorgon. Men det är bara att tänka på att detta var en match av sju. HV behöver inte känna nån panik, jag tror tvärtom att detta bara var en nyttig väckarklocka för HV. AIK ägde igår och spelade ut HV fram till de sista sju minuterna av matchen. Dessutom ser jag det som en miss faktiskt av Janne Karlsson att starta med Andreas Andersson. Det kändes som att de flaggade att vi vinner nog ändå. Men man ska inte skylla på Ante i målet heller. HV spelade inte bra, man var inte på hugget och det kändes som de var tagna av stundens allvar i första perioden. Frågan är om de ändå inte i bakhuvudet underskattat AIK. Det misstänker jag i alla fall. HV har haft lätt för AIK denna säsongen så de trodde nog att det skulle gå på som vanligt igårkväll. Sånt där är som vi alla vet livsfarligt.


Jag tycker dock inte att man ska dra för stora växlar av matchen igår. AIK leder förvisso med 1-0 i mather nu och får andra matchen på hemmaplan. Jag tror att vi kommer få se ett helt annat HV71 spela ut AIK på Hovet på onsdag. De kommer visa att de är seriens bästa lag då. AIK måste vara beredda på en riktig HV-anstormning då.



OCH:
Rubrikerna om Viktor Fasth känns bara löjliga
tycker jag. Missar domarna det så gör dom. Nu vet dom ju att de ska ha ett öga på Fasth när det är tät trafik framför kassen


** Senaste nytt: Källor gör gällande att "HV ställer ANDREAS ANDERSSON står i kvartsfinal 2 imorgon igen"


** En sak till: Är inte Hovet fullsatt på onsdag av AIK-supportrar så är det ynkligt pinsamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0