Tredje raka för smålands stoithet: T R O J A!

Hockeyallsvenskan 2010/2011
Omgång 32



IF Troja/Ljungby - Tingsryds AIF 6-3
3-2, 1-1, 2-0
Skott: 32-36 (12-18, 9-7, 11-11)
Mål:TRO: Adam Miller, Filip Olsson, Mattias Persson, Joel Johansson, Mikael Ahlén och Istvan Bartalis
Mål:TAIF: Fredrik Hansson, Henrik Thegel och Janos Vas



TREDJE RAKA för Troja, ska det vända nu?
Örebro, Växjö och ikväll Tingsryd. Alla har de fått känna på Trojas rätta virke. Men vad är det som har hänt med rödvita laget från Ljungby. Troja tog ikväll tredje raka, helt underbart. Laget verkar vara på gång efter en mycket tung och dyster höst, man parkerar döds sist i tabellen i Hockeyallsvenskan och som det ser ut nu så ser det ut att bli ett tufft kval. Men å andra sidan kanske det har vänt nu och då kan det likväl bli klättring upp på säker mark. Jag tror inte Troja är så dåliga så de ska ligga sist i Hockeyallsvenskan. Troja är aldrig så dåliga men vad det gjort att laget harvat ner sig i botten vet jag dock inte. Har inte haft möjlighet att se dem ännu live. Jag följer laget så gott det går, hjärtat slår för Troja och det har det alltid gjort. Men pinsamt nog så var det flera år sedan och det skäms jag över att erkänna. Senast jag såg dem så höll de på att välta Lakers i Lakerdome. I troja återfanns #27 Viktor Rydh med då bland annat, laget ledde med 4-1 och 5-2 men äckelpopLakers vände och vann i sudden. Så himla sur förlust minns jag.

Nu hoppas jag innerligt att det rödvita laget från Ljungby kommer igång och spelar upp sig på säker mark och räddar nytt kontrakt. Det är ett måste för hockeysverige. Troja tillhör näst högsta serien i svensk hockey!

Dessutom:



Glatt besked: Troja lånar backen Daniel Rahimi från svenska mästarna HV71 fyra matcher framåt. Rahimi har fått snålt med speltid i HV och lär lyfta det rödvita försvaret rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0