Skillnaden mellan tuffa grabbar



Exempel 1: Ole-Kristian Tollefsen
, här är en riktig hårding som gått många tuffa fighter i NHL mot de tuffaste. Daniel Brodin visste verkligen inte vem det var han gav sig på. Brodde hade inte en chans mot Tollefsen. Men ändå en nyttig läxa för Brodin som ändå spelar hårt men schysst.








Exempel 2: Anton Hedman
, skrattretande att säga hans namn och tuffing i samma mening. Han är inte tuff. Han spelar över gränsen och tror att det ska hjälpa att säga förlåt efteråt. Såna här fegisar ska stängas av hårt. Sen får man hoppas att de får vad de förtjänar på isen längre fram. Smällen på Wallin och Holmqvist är ju inga snygga grejer liksom bara för ett ta ett par exempel.

Kommentarer
Postat av: Klas Svensson

Tjena Martin!



Bra exempel du visar upp, jag tycker det var bra att Brodin gick in och tog en fight mot Tollefsen och visade att han inte viker ner sig. Sen att Tollefsen är större och tuffare spelar ingen roll, någon måste våga stå upp mot han så han inte tror han kan göra vad han vill.



Däremot vet jag inte riktigt om jag håller med till fullo om Anton Hedman, tacklingen på Holmqvist är bland det fulaste jag sett och han borde kanske fått en mer kostsam avstängning för den. Men den på Wallin ser jag inget riktigt fel i. Ska man inte tackla någon för att det är 15 sek kvar på matchen när man ser att han dräller med pucken i slottet och med möjlighet till målchans? För det är ju ingen Öst-Väst tackling mot huvudet? Jag tycker Wallin dräller med pucken, då är man fortfarande tacklingsbar. Vad tycker du?

2011-01-17 @ 15:17:35
URL: http://www.thewhistleblower.se
Postat av: Uno

Anton Hedman feg? Nu är du väl ändå ute och cyklar?



Tacklingen på Holmqvist är inte vacker och ska vara avstängning, det håller jag med om till 100%. Den på Wallin däremot är helt regelrätt, och det var enbart på grund av att han råkade bli skadad som den blev så omdiskuterad. Axel mot axel, och dräller man med pucken sådär i slottet ska man ha en propp, även om det är 15 sex kvar av en "redan avgjord" match.



Man kan säga mycket om Hedman, men feg är han väl absolut inte? Spelare som Martin Thörnberg och Peter Nordström däremot, där har du riktiga fegisar.

2011-01-17 @ 15:56:45
Postat av: MoDo

Håller med Uno jag, förstår inte riktigt vad du ser för fel med tacklingen på Wallin?? Men den på Holmqvist är givetvis avstängning men samtidigt så finns det många som är bra mycket fegare än Hedman.

2011-01-18 @ 19:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0