HYLLA "THE GREAT ONE" 50 ÅR! - DEN STÖRSTE AV DEM ALLA!



GRATTIS THE GREAT ONE!
- WAYNE GRETZKY! som idag fyller 50 år!!



Världens genom tiderna bästa ishockeyspelare som innehar de flesta rekord i NHL fyller idag 50 år. Det känns overkligt på nåt vis men det är ju så. Livet rullar på och alla blir vi äldre men jag minns Gretzkys storhetstid. Han har nog varit min störste idol inom hockeyn, efter sen kom Peter Forsberg. Jag har också fått chansen att se honom live en gång i livet och det är jag stolt över. Det var när Gretzkys 99 All Stars mötte Frölunda under lockouten 1994. Det var helt magiskt, obeskrivligt att se världens bäste LIVE liksom. Att se Gretzky livs levande bara ett par meter ifrån mig, det var ett av de mäktigaste tillfällena i mitt liv hittills, (förutom när jag sa JA till frugan förstås) Jag hängde nere vid spelargången och såg den ena stjärnan efter den andre: Brett Hull, Mark Messier, Steve Yzerman, Paul Coffey, Rick Tocchet, Sergei Fedorov, Rob Blake, Marty McSorley med flera men sist in och när hela arenan väntade så kom han: NUMBER 99 WAAAAYYYYNEE GRRRRRRRETTTZKYYYYY. Ni förstår vilket jubel det var inför 12044 i Scandinavium då. Magiskt är bara förnamnet.



Bilder från när Malmö IF fick besök av Gretzkys lag. Malmö vann faktiskt över Gretzkys lag, 6-5 i sudden death.
Djurgården mötte också Gretzkys lag men det blev storpisk med hela 3-9.


Tribute till födelsedagsbarnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0