Funderingar så här på kvällskvisten

Peter Forsberg spelar fotboll med TV-laget.
Såg at "Foppa" fanns med på plan i Arvidsjaur ikväll när TV-laget spelade en jubileumsmatch där. Foppa gjorde mål och ett assist om jag läste det hela rätt. Men jag undrar hur i hela Hälsingland han klarar av att spela och springa på en fotbollsplan med tajta fotbollsskor där man dessutom är mer utsatt än med hockeyskridskor på?? Foppas fötter känner väl allt till!? Kom inte och säg att Peter bara är med och väntar på boll, han är en tävlingsmänniska som alltid ger allt och vill alltid vinna. Aja märkligt.

Lägg av Svartvadet
Modos lagkapten #39.Per Svartvadet blir borta minst fram till jul. Jag tycker Svartvadet ska lägga av nu istället. Varför hålla på och trillskas med en sån inte så mild mag/tarmsjukdom som Svartvadet lider av. De senaste två säsongerna har Svartvadet synts allt mindre tycker i varje fall jag. Visst han är en ledare och oerhört värdefull för laget men om man inte kan tillföra på isen och dessutom kostar pengar så kan ju Modo värva en spelare i samma klass som Svartvadet.

Imponerande SSK!
Det nyblivna allsvenska laget, forna elitserielaget Södertälje SK startade upp isträningen igår och över 2000 personer hade bänkat sig i Axa Sport. Det är banne mig imponerande för ett lag som aldrig når övre skiktet i Elitserien och nu till slut trillade över kanten ner i Allsvenskan efter ett par år av mindre bra prestation i Elitserien. SSK har inget bra publiksnitt men man har en stark publikkärna på 2000-2500 personer som alltid kommer i ur och skur. Det är ändå lite imponerande för lilla SSK.


- - -  - - -  - - -  - - -

Det är min åsikt.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: seb

Ploj fotboll är miljarder mil från världens bästa Hockey liga... fötter i all ära Detta blir nog mer som åka limmo i ett formel1 lopp! Kul att han håller i gång farbron! så kanske han ser lite mer fit ut än tomas Brolin i sina reklamvideor!:)

2011-08-04 @ 01:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0