Fundering: Nylander skulle avslutat i AIK istället



Micke Nylander
fortsätter efter sin brutna nacke i NHl, världens bästa liga och i Philadelphia Flyers. Jag förstår han på ett sätt, han vill fortfarande se om han håller i den bästa ligan efter en trasslig tid i Washington där han blev nerpetad och inte fick spela bland annat. Jag tycker han skulle avslutat med AIK istället. Inte lika hårt och inte lika slitande för kroppen, jag tror det skulle passa han ganska bra faktiskt med tanke på de sista åren han haft i karriären.

Fråga: Är det drivkraften att spela på absoluta toppen eller är det för att se om han fortfarande håller 38 år gammal? Eller vill han bara säkra sin framtid ekonomiskt med några miljoner till?
Eller är det så att han tycker Elitserien och spel i AIK inte håller den klass som han vill spela

Jag tycker det är lite synd att vissa NHL-stjärnor inte vill?!....komma hem och avslutar ett år i sin moderklubb i Elitserien utan avslutar därborta. Det finns säkert anledningar till det men personligen vill man väl tacka av den klubb som fostrat en och gett dig chansen att få spela världens bästa liga.

- - - - - - - - - -

Jag vill se att stjärnorna over there kommer hem och spelar ett sista år för sin elitserieklubb innan de lägger av. Thats it!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0