Inatt börjar NHL-slutspelet: GO HABS!!




Jag har inte haft något favoritlag i NHL på bra länge. Inte sedan Foppa spelade i Colorado och var som bäst så det är några år sedan. Jag har hållt på Los Angeles Kings när Gretzky spelade sen när Foppa kom till NHL så var det Quebec och sedan Colorado, när Foppa bytte klubb sedan så var han favoriten och hans lag med då av förklarliga anledningar. Det är lite synd att man inte haft en klubb som favorit men jag har styrts av spelarna och de byter ju klubb ganska ofta. Stanley Cup-slutspelet inleds ju inatt så i år tänker jag följa det lite närmre och lite noggrannare än vad jag brukar. Jag vill liksom inte att hockeysäsongen tar slut än på ett bra tag. VM startar ju om ett par veckor förvisso men NHL-slutspel smäller liksom högre. Inför kommande slutspel så har jag nog kommit underfull med att jag nog finner ett av NHLs mest klassiska lag som mina favoriter faktiskt. Delvis tack vare NHL09 på playstation 2, när jag mött lillebrorsan har det blivit jag med Habs mot brorsans Pittsburgh i många hårda matcher och efter det har jag nog hittat en liten kärlek till det laget. Efter det så har jag börjat följa Montreal lite på avstånd, läsa in mig på vissa spelare och så vidare. 

Obs!   Lite.    



Montreal Canadiens mot Stanley Cup!

I den där stan i norra Kanada är det ett sjuhelsikes drag och där är hockey passion precis som hockey är för mig. Hockey för mig är en stor....stor passion om ni inte redan fattat det.




Montreal inleder slutspelet natten mot fredag på bortaplan i Boston


Kommentarer
Postat av: Laszlo

Vadå "Lite"???? Nej nu...

2011-04-13 @ 15:23:03
URL: http://www.laszlo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0