Tillbaka! men kom hem till en grå DIF-verklighet

Elitserien 2010/2011
Omgång 14

Frölunda - Djurgården 3-0
0-0, 1-0, 2-0
Skott:
Mål:VF: Mika Pyörälä, Niklas Andersson, Robin Lindqvist



Frölunda jublade i Scandinavium igen

Djurgården är ett krislag!
Hemkommen efter en veckas sol och bad på Teneriffa hur gott som helst det kan jag lova. Men när det gäller DIF Hockey så kommer man hem till regn, grått och snålblåst. Ikväll föll man för andra raka matchen i rad i Göteborg. Jag såg de sista två perioderna och jag är bekymrad. DIF känns inte igen, (nu jag antar att hockeysverige jublar för det av skadeglädje också) Matchen mot Frölunda idag var inte godkänd av förståelig anledning. Allt spel, all energi och det snabba anfallsspelet från förra säsongen är som bortblåst. Gubbarna är sega, eller ja inte alla, Mathias Tjärnqvist ser fräsch ut men är alldeles för ensam. En sak är väl säker att jag och alla andra får komma över spelarförlusterna som vart. Nu är det Mario Kempe, Daniel Widing, Marcus Nilson, Nils Ekman, Staffan Kronwall och alla de andra som ska göra det. Det ser ut som att de försöker lite då och då men ska jag vara ärlig ser det uddlöst, slarvigt ja kanske till och med oengagerat ut ibland. Jag var riktigt sur när jag nåddes av beskedet att DIF blivit nollat av ett HV under isen (d vs att nu om nån gång skulle man slå dem?!) på bortaplan men om man spelat som idag så förstår jag precis. Miraklet hemma mot Brynäs spelar ingen som helst roll nu. DIF är ett bottenlag a la 2010/2011. Om jag har fel så får de nog visa ett och annat på isen för som de spelar nu så kan vi nog glömma ett slutspel i mars, och förresten vad ska detta laget i ett slutspel att göra när man spelar sämre än.. jag vet inte vad.

....också några hopp längre ner i seriesystemet

Division 3
RSK-Lenhovda 0-6 ??
Jag kan faktist inte minnas när LIF krossar RSK på bortais på det sättet. Två raka torsk gör ju att det ser allt annat än ljust ut för RSK:arna i seriestarten. Jag hoppas tränare Tomas kan få igång laget, gruppen, jobba mot samma mål. TRÄNA REGELBUNDET, dvs att man alltid har minst tre femmor på VARJE träning och så vidare. SATSA för att kanske försöka ta sig till kval en gång i hockeyhistorien. Det känns som det var ljusår senast. Nu när jag läser raden i efterhand så är det tunga hårda och bittra ord på bloggen det poppar bara ut ibland, ett måste liksom. Min förhoppning med det hela För att det kanske kan locka fram en förändring=TÄNDNING. Jag vill ju se RSK vinna och vara med i toppen..någon gång...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gick kvalet 07- 08 men om jag minns rätt slog vi ut Hcw åkte vi sista matchen mot ha 74 om en plats upp i 2:an ??

2010-10-27 @ 08:59:08
Postat av: Anka

Färjestad!!!!!!!!!!!!!!

2010-10-27 @ 18:08:55
Postat av: Anders

Måste faktiskt motvilligt fråga mig varför är Lenhovda så bra? Dem har ju ett kanongäng, från att ha varit usla i många år så har nått hänt. Jag tror dem vinner serien, gråt inte över förlusten utan satsa på andraplatsen!

2010-10-29 @ 09:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0