KHL-proffs läser min blogg!

Nämligen förre HV-spelaren:



Stefan Liv,
som numera spelar i ryska Sibir Novosibirsk

Det började med att jag hittade hans blogg på nätet och har följt vad han skriver ett tag. Intressant läsning om livet i Ryssland och sådär. Jag tycker det är kul att läsa om livet i hetluften precis som Stefan är. Såg också i något inlägg att han hade snackat med någon här hemma på Skype så jag hittade han där och addade. Idag kom det ett meddelande på skype:

[08:59:26] Stefan Liv: tjena kul blogg!

Så jag svarade och sen följde en stunds konversation där vi till slut kom in på hans forna tid i HC Dalen (i Norrahammar utanför Jönköping) Jag berättade att jag spelade hockey till jag var 20 och att vi mötte HC Dalen ganska ofta. Stefan svarade med att han spelade i Dalen till han var 15 och han minns att de mötte Rydaholm jämt. Han minns särskilt en stor kille i gul hjälm som var bra och han hette Johan någonting. japp sa jag, Johan "Bula" Lindström, han kallas ju för "Bula" av de flesta som känner honom för övrigt. Stefan undrade om han har slutat och det gjorde Johan för några år sedan. Vi avslutade samtalet för Stefan skulle ladda inför kvällens match, de ligger ju 5 timmar före oss i tid så han har match klockan sju därborta, klockan två svensk tid.

Stefan tipsade mig om en bra streamsida så ska se deras match i eftermiddag. Vi avslutade samtalet och jag hoppas på fler hockeysamtal. Det var kul och intressant att få snacka med ett hockeyproffs, så det gör jag gärna om. Så kan det ju bli fler intressanta inlägg här på bloggen med dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0