Polisanmälan?! *GAPSKRATT*

Vilken mediastorm för en sån här olycklig händelse. Jisses.
MEN
Det här är vansinne. Det är löjligt. Det här är inte så allvarligt som en del av hockeysverige vill ha det till. För....skärpning. Hur blåögda är ni som tycker att det ska vara avstängning, sparka han från DIF och allt annat skitsnack??!



Polisanmälan
- *GAPSKRATT*
Alltås skämtar ni? eller tidningarna. *GAPSKRATT*....Det var banne mig det roligaste jag hört sen jag komfirmerade mig. Vill du ha ett fikon?? *GAPSKRATT*
**********************************************




Tuff tid väntar Ekman

Seriöst. Det här har gått överstyr. Nisse Ekman gjorde inte detta med flit, fast ni därute verkar tro det. Förmodligen avskyr/hatar ni Djurgården, eller Nils Ekman. Nåt måste det vara, eller så älskar ni Brynäs och låter inget ont hända erat lag och spelare. För vilken reaktion. Dessutom om svaret på frågan om det inte var en allvarlig grej. NEJ och åter NEJ. Det är sånt som händer. Det går en propp hos ett fåtal spelare när det hettar till. Det är ALDRIG meningen. Är man med i spelet så får man spelet tåla eller hur säger man?! Kom in i matchen!

Att låta det här gå vidare till en civil domstol är helt fel och det har jag bloggat om innan. Min åsikt är att det som händer på en hockeyrink stannar på en hockeyrink och ska ENDAST bedömas av en Disciplinnämnd och dess förbund det vill säga hockeyförbundet! Punkt slut.

citat: Anmälan lämnades in av en Brynäs-supporter som vill vara anonym. Supportern hoppas väcka en debatt om vad som får ske på en rink.


Alltså STOPP! dra inte in det civila rättsamhället idrotten för då är det lika bra att vi lagför ishockeyn: exempel: Slå en klubba omedvetet på en motspelare. - 2 år i finkan" ni hör ju själva hur vansinnigt illa det låter.

En supporter anmäler en spelare i motståndarlaget, hm det gav mig en flashback från säsongen 2002/2003, mötet HV71-Djurgården: Kommer ni ihåg när då Djurgårdens Rikard Lintners gav tillbaka på retstickan HV71:s Martin Thörnberg

Länk: klicka mellan pilarna < http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article178493.ab >

efter att denne riktigt fult kört armbågen i ansiktet i en tackling på Lintner och denna svarat med en rak höger eller åtta. Detta var för några år sedan?? då satt det också en "hockeykännare" not som anmälde honom till polisen. Man kan bara skratta åt de här sortens människor som inte kan skilja på idrott och samhälle. Visst et är elitseriens kanske fulaste grej men det var inte meningen, inte avsiktligt!. Hade nu Nisse Ekman velat skada Silfverberg så hade han gjort det jag lovar. Även om de inte skulle erkänna det så har nog alla hockeyspelare inklusive mig själv, har säkert tänkt tanken en eller flera gånger att vilja köra över någon, dra klubban i huvudet på någon eller liknande, men men men det är en grej man aldrig gör om man inte heter Todd Bertuzzi eller Andreas Pihl, nej men skämtåsido det är tyvärr sånt här som händer i STRIDENS HETTA vilket vissa människor inte verkas ha hört talas om.

Förresten - jag kan sätta en bra peng på att en viss herr Jakob Silvferberg spelar i nästa match för Brynäs! som om ingenting hade hänt. Jag har kollat på matchsekvensklippet ett flertal gånger och jag vet vad man har för skydd i trakterna där han fick slaget. Så farligt var det inte. Jag har i alla fall inte läst att han bröt armen, fått armen krossad, blivit gipsad etc. Det var ju delvis spel för galleriet av förklarliga skäl.

******************************************
Disciplinämndens dom:
Disciplinnämnden förväntas komma med domen mot Nils Ekman tisdagkväll ca 17.30
************************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0