Huh?? "4HGården - HV71 0-8"

Elitserien 2010/2011
Omgång 25

Djurgårdens IF - HV71
Hovet 19.00


Dagens huvudmatch på  




Dags att börja kämpa för seger om det ska bli nåt slutspel i år!

Nils Ekman saknas?..av någon konstig anledning ikväll, förkyld månntro?

Rubriken för inlägget: 4HGården-HV71 0-8 är hämtad från dagens speltips på "Matchen" på Säfvers Tobak här i Jönköping, ett riktigt HV-hak till tipperia där föreståndarna står i HV-tröjor varja gång det är match. Jag gick förbi där nu på eftermiddag efter några ärenden på stan. Brukar gå in och tjöta med killarna där. Riktigt trevliga är dom så det är alltid kul att tjöta hockey med dom. Givetvis är det ju mest för att reta folk men de har med resultatet i deras andellspel på matchen. Nu tror jag och hoppas jag innerligt att det inte blir så ikväll. DIF vet vad som gäller. HV71 har gått knackigt, men blir mer och mer vassa och jag tror att de är sakta men säkert på rätt väg. DIF har svårt för HV inget snack om saken men om allt funkar idag kan det bli en intressant kväll på Hovet.



Ekman hade ett snack med DIF:s klubbledning idag


Läget i lagen:
Det saknas två forwards i DIF. Saknas gör faktiskt Nils Ekman, han hade sagt nåt dumt till nån, eller kanske slagit till nån jag vet inte..??!.....så han saknas. Mathias Tjärnqvist är fortfarande skadad och spelar heller inte. Jag antar att Stefan Ridderwall får nytt förtroende i kassen men hans spel måste upp en 20-30 % om det ska bli några segrar med hans hjälp. Gästerna från Sveriges Mecka eller Jerusalem om ni så vill: Svenska Mästarna HV71 får klara sig utan prickskytten Jukka Vuotilainen, hans rygg är inte okay ännu. Lance Ward har ju vänt hem till staterna för ett tag. Daniel Larsson står mot sitt gamla lag ikväll.

Övriga matcher
Färjestad-Linköping
Södertälje-Timrå
Modo-Skellefteå


Kommentarer
Postat av: Viktor

Blir ett kryss idag, 3-3. Hv vinner i sudden, dock svår tippat. Sätter mina pengar på FBK, SSK och SAIK samt Leksand ikväll.

2010-11-30 @ 16:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0