Semidags! Dags att få tjecken på fall

Hockey-VM 2010
-------------------

Semifinaler


VS

Tre Kronor - Tjeckien


Matchen sänds 13.45 på   

Dags att få tjecken på fall!
En match från medaljchans för kronorna ikväll. Sverige mot Tjeckerna och senast lagen möttes så vann Tjeckerna efter två försvarsmisstag och en målvakt som inte var på topp. Men strax efter middag idag tror jag och hoppas jag att svenskarna är laddade som tusan för att försöka ta sig till final mot Ryssland. Ja jag vet att ryssarnas match spelas senare i eftermiddag men Ryssland kommer vinna över Tyskland. Det är dagens säkraste spel. Sverige får se upp med nummer sextioåtta i det röda laget, han är stjärna men inte lika stor men ska hårdbavakas: Jaromir Jagr eller Jesper Jäger som jag brukar kalla han i närhet av en viss kompis som var Jagrfanatisk när han spelade i New York Rangers. Jag läste att sverige ska punkta han med hjälp av Jonathan "Big E" Ericsson. Det kan vara ett bra val. Vid fyratiden i eftermiddag så vet vi om det blir en medalj eller inte.

************************************

VS

Tyskland - Ryssland

17.45 på 

Tyskland är i en VM-semifinal och det är stort för tyskarna som inte haft någon större framgång i Hockey-VM de senaste åren. Dessutom har de svartgulröda stor hemmafavör i form av spel på hemmais, och en stor fanatisk publik i ryggen i matchen, men det kommer inte hjälpa. Tyskarna kommer inte orka stå emot Rysslands offensiv i sextio minuter. Ryssland kommer manövrera ut tyskarna rätt enkelt till slut. Det blir nog en jämn början men sen kommer Ryssarna ta över mer och mer ledda av första kedjan: Datsyuk-Ovechkin-Malkin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0