Overkligt: Fredrik Bremberg klar för HV71?!

          


Fredrik "Linkan" Bremberg
klar för HV71, känns helt overkligt......

-HV71 är ju redan stora guldfavoriter nu till när Linkan anslöt till laget!

Finalförlusten nästan glömd för ett tag men så nu detta. Det är tungt. Spelade i o för sig ingen roll vilken klubb Linkan hade gått till men det kommer svida enormt att ha Linkan i värsta tänkbara motståndartröjan (Färjestad o AIK med för den delen)

Måste väl å andra sidan förstå Linkans tankesätt, att spela med HV ger ju en större chans för honom att kanske ta ett SM-guld till

Besvikelsen är stark som riktas mot DIF:s sportkommité
Frågan kvarstår också hur ända in i hela hockeysverige Djurgården kan tacka nej till en sådan egenuppfostrad stjärnspelare? det är för mig helt obegripligt och jag kan redan höra den besvikelsestorm som kommer riktas mot DIF:s sportkommité, när man vill värva mediokra spelare som okände Mario Kempe? och norrmannen från VM vad-han-nu-hette? Känns som att nivån för nästa säsong är då inte rakt mot en ny SM-final. Det måste till riktigt bra värvningar i sånt fall för Djurgårdens del.

Jag är ju mer än övertygad om att jag inte är ensam att känna så här. Hur tänker man med att vilja värva två mindre bra spelare och tacka nej till Bremberg där de vet vad de får och lite till och han är dessutom omtyckt och ses (sågs?) som en DIF-legend?

Det kändes tungt att läsa alla rubriker om att DIF inte vill ha Linkan och allt sånt trist men det här var värre än väntat. Blytungt. Skulle DIF dessutom få HV i ett slutspel igen skulle det bli värre än värst tror jag. Roligare dagar har man ju upplvet som Djurgårdare, det är ett som är säkert.

En sak till: Fredrik Bremberg gör debut i HV-tröjan i Elitserien mot.... Djurgården på Hovet i premiären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0