Wettern tog hem setet mot RSK


Division 3 - Östra

  VS

HC Wettern - Rydaholms SK 6-1


Inte mycket att säga om
Det blev en ny förlust för RSK:arna som fick vända hem från Vadstena med ännu en förlust i bagaget. Hemmalaget kunde vinna ganska komfortabelt med setsiffran 6-1. Det blir en lååång hemresa.

Övriga matcher:
Eksjö - Skillingaryd 5-3
Kalmar - HA74 6-0
Virserum - Make Believes 5-3
Gislaved-Lenhovda  3-3 (spelades igår)

Frosta-Diö 0-5

Div.2
HF Linköping - Åseda 2-1
Värnamo-Limhamn 2-4
Jonstorp-Alvesta 4-7





Kommentarer
Postat av: chill

Granqvist blir monstertränare under OS











KARLSTAD



Färjestads målvakts- och videocoach Erik Granqvist blir landslagsmålvakten Jonas Gustavssons personlige tränare under OS i Vancouver.

– Jag kommer vara Jonas bollplank. Att han får feedback under OS är något han tjänar på eftersom han är van att ha målvaktstränare, säger Granqvist.





Färjestads sportchef Thomas Rundqvist gav Granqvist klartecken att åka under OS-uppehållet. Jonas Gustavsson personligen står för Granqvists kostnader. Tre Kronor-organisationen innehåller ingen målvaktscoach.







Granqvist ser det hela som ett led i den personliga utvecklingen.



- Jag ser det här som något väldigt utvecklande för mig. Jag får ju vara på plats på OS och studera världens bästa målvakter.



Granqvist kommer att coacha To­rontostjärnan efter exakt samma modell som i Färjestad – genom mycket videostudier.



– Men jag har inga förhoppningar om att få filma laget från isen eftersom Tre Kronor inte vill ha en målvaktstränare. Jag får filma träningarna från läktaren, säger Granqvist till Sportbladet.

2010-01-25 @ 13:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0