Värmningsrapport: inför HV71-Djurgården

HV värmde mellan 12-12.30. Andreas Andersson och Simon Önnerud kom ut en stund innan och körde lite extra. HV-spelarna såg pigga ut, Per Ledin och Teemu Laine var det riktigt bra fart på. Det var hög stämning på isen under den knappa halvtimmen lagen var på isen och det lyste revanschlusta inför ikväll. DIF kommer inte få det lätt. HV hade fullt manskap på isen, de enda som saknades var skadade Adam Almqvist och Per Gustafsson. Jag kom i samtal med en gubbe som stod och tittade samtidigt, Curre ordförande för North Bank Supporters, han har inte missat en värmning på flera år, han är sjukpensionerad och ser mycket hockey. Han är även nära vän med flera av spelarna så under samtalet så snackade han bland annat med Petrasek, Thörnberg, Tedenby, Grillfors, Falk med flera. Vi snackade med Mattias Tedenby senare när nästan alla gått av isen och han gjorde ju mål senast mot DIF vilket jag påpekade, han tittade på mig och sa: - Ja det gjorde jag men vad har du för mössa på dig då? och flinade. Han lovade att näta ikväll igen bara för sakens skull.






Djurgården anlände med bussen till Kinnarps Arena precis klockan 12.00. Det var sömndruckna spelare som klev ur bussen, tog sin trunk och gick in i omklädningsrummet. David Printz var ut först på isen och det brukar han inte vara, "- jag brukar oftast vara sist ut i vanliga fall sa han. När hela laget var ute på isen så var det ganska pigga ben på sina håll men inte så livat som när HV var ute. Det tog en stund innan det var fullt blås och det skämtades och skrattades på sina håll. Det var ett par nya ansikten som jag inte kände igen, ett par nya juniorer som får chansen att komma in nu när det är skador på nyckelspelare i truppen: Marcus Ragnarsson, Kristofer Ottosson, Marcus Kruger, Mathias Tjärnqvist var inte med ner hit till Jönköping, vi får hoppas de kan rehabilitera nere i solen och värmen och vara tillbaka laddade till tusen efter OS istället. Vet inte vem av målvakterna som står ikväll men det verkade som Wesslau ska stå. De körde lite speciellt med honom i slutet. Det var skoj att se laget på så här nära håll. Jag stod nere i pressbåset och fotade så kom rätt nära. Tim Eriksson frågade mig om jag var paparazzi, jag bara garvade åt han. Hardy var inte med på isen som brukligt utan det är Tomas Montén och Micke Johansson som sköter isträningen. Hardy är sen hjärnan på matcherna i båset.


Nichlas Falk var först in med sin trunk






Kommentarer
Postat av: viktor

andre petersson saknades också för hv va ?

intressant inlägg för övrigt :)

2010-02-08 @ 16:16:35
Postat av: web

Andre Petersson körde för fullt Viktor!

2010-02-08 @ 16:18:50
Postat av: viktor

okej gött :D

2010-02-08 @ 16:47:13
Postat av: Stoffe

Texas=papparazzi? Nähä... ;-)

2010-02-08 @ 17:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0