Ryssarna bättre än tjeckerna!


O S  i  V a n c o u v e r  2 0 1 0  -  I s h o c k e y, h e r r a r
---------------------------------------------------------------


VS

Ryssland-Tjeckien 4-2

Ryska strået vassare än Jagrs gäng!

Ryssarna brottade ner tjeckerna i sista matchen för de här båda lagen i grupp B. Ryssland vinner gruppen före Tjeckien. Jag tycker tjeckerna gör en riktigt bra match, man har ett brett lag med fyra bra kedjor men ikväll rår man inte på den ryska björnen. Ryssarna har ett fruktansvärt bra anfallsspel. Alexander Ovechkin stor stjärna i ett späckat ryskt lag proppade Tjeckiens största stjärna Jesper Jäger (förlåt Ärtan), jag menar förstås Jaromir Jagr och det tände matchen ännu mer och framförallt ryssarna. Det blir inte skoj att möta nån av de här båda lagen i en kvartsfinal.

Tur man inte ska jobba imorgon!
Nu laddar jag för en fortsatt Extreme hockeynight: Nästa match är Canada-USA. Nedsläpp om exakt två timmar kl 01.30 och då sitter vi hos Stoffe och följer matchen, det blir inget sovande utan vi ser självklart Sverige-Finland innan bingen kallar för några timmars sömn. Så jag är inte avundsjuk för de stackare som måste gå till jobbet när Sverige spelar imorrnbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0