Uppdaterad: Vad är det som händer i Malmö Redhawks??



Jesper Mattsson, lagkapten i Malmö Redhawks har fått sparken???

Det har varit ganska lugnt i hockeysverige nu på sistone men idag:

Vad händer i Malmö egentligen
det kan man fråga sig. Har gått under de senaste dagarna sen Elitserien la ner för jul att det inte funnits så mycket kul att blogga om. Förutom då klubben därhemma RSK, även om jag helt höll på att missa matchen igår. Men så idag kommer denna nyheten för ett par minuter sedan. Lagkapten Mattsson sparkad i Malmö?! jag fattar ingenting och som vanligt så är det ingen som uttalar sig förrän det har lugnat ner sig. Klart är att Jesper har fått sparken och får inte ens träna med laget under kontraktstiden. Jag undrar vad in i hela hockeysverige som hänt? Inte nog med att Malmö som bara vill tillbaka till Elitserien går allt annat än bra. Sexa är man just nu i Hockeyallsvenskan och det vill sig inte trots att man byggt det ena stjärnlaget efter det andra. Jag skulle gissa på att man aldrig lyckas bygga ett lag en grupp som jobbar ihop utan antingen är det spelare som lockas av feta löner och mellanlandar i Malmö ett par år, eller är det spelare som är alldeles för gamla och omotiverade som bara spelar för en hyfsad lön och för att hålla igång. JAg tror det kommer dröja väldigt länge innan Malmö och Leksand lyckas ta sig tillbaka till Elitserien och etablera sig där igen.

Många år.

För min del får det gärna dröja ännu längre.

UPPDATERING:

Det har pågått ett krig i Malmö ett tag. Spelarna vill ha bort tränarna och Mattsson har varit en av de mest drivande i frågan. Så nu efter att ha läst på lite om det hela så verkar det som Jesper mer eller mindre gjort sig förtjänt av en förändring, till exempel att få gå från klubben. Det var en ohållbar situation där han tydligen inte ville göra som tränarna Robert Olsson och Marcus Magnertoft och klubben ville. Hm där ser man ändå. Jag trodde Mattsson gjorde allt för sitt Malmö eftersom han så gärna ville hem igen efter tiden i Färjestad.

Kommentarer
Postat av: Wikegard

Samma Mattsson som stängdes ett antal matcher (-95/-96?) efter att ha trotsat Percys förbud att spela junior-vm. Bra sätt att skapa klubbkänsla....NOT!

2010-12-17 @ 16:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0