TeXas tippar: "Linköpings HC tar hem guldet!"


"TeXas"

Linköping tar hem guldet!

Motivering:
"Det är som vanligt vansinnigt svårt att säga hur årets elitserie kommer bli. Strukturen på serien är ju egentligen rätt klar, fyra topplag, kanske två lag som får det extra svårt. Men däremellan är det svårt som bara den att utse placeringarna. Men jag börjar i botten, jag faller inte för vad media eller vad alla tror men jag tror samma sak här ändå. SSK ser blekt ut, trots att säkert DIF kommer förlora ett par gånger mot SSK så tror jag inte på dom alls. Rögle utan Kenny är som en ishall utan is, eller? lägg därtill Bröderna Abbots flykt, Mathias Tjärnqvist svek. Finns inte mycket som talar för Ängelholmsklubben men ack vad vi säkert kommer ha fel. Skellefteå känns upp och ner men kanske hamnar de nia eller så blir det succé. Men jag tror på SAIK i den undre halvan. Timrå, nja ett mellanlag?

Djurgården kommer bland de åtta första. DIF SKA TILL SLUTSPEL PUNKT! Placering 5-7 kan gå hur som helst, Modo vet jag inte heller vad de står men det är kultur i Örnsköldsvik det är en sak som är säker. Luleå kommer gå bra i år och bör gå bra med många intressanta starka nyförvärv. Då återstår bara toppfyra. Frölunda vinner serien, det är dags för det och de har bästa laget på pappret men det är många OM. Dom var alldeles för upp och ner förra säsongen och det tror jag de vill undvika i år. Frölunda k a n gå hela vägen. HV71 går till final. Inget snack här. Oerhört komplett lag, liksom Linköping. Färjestad känns som det mest osäkra laget i serien efter många tunga tapp efter guldvinsten. Men som vanligt, FBK har en stark stabil tradition så jag tror på toppen i alla fall men de räcker inte hela vägen.

** HV71-Linköping i final men Frölunda kommer vara hack i häl som starkaste outsider!

*** Linköping går hela vägen!

Sluttabell
1. Frölunda Indians

2. HV71
3. Linköpings HC  -SM-GULD-
4. Färjestads BK
5. Luleå Hockey
6. Brynäs IF
7. Modo Hockey
8. Djurgårdens IF
9. Timrå IK
10. Skellefteå AIK
11. Rögle BK
12. Södertälje SK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0