Gästtippare: "Stockholm" - HV71 vinner guldet!


"Stockholm"



Alright, har också blivit ombedd att tippa årets elitserie, ska väl sägas att jag inte har så bra koll på mer än Djurgården men anser väl att detta räcker, övriga lag är ju ointressanta ändå, därmed blir denna tippning eventuellt en aning provocerande för vissa herrar som är inne här och läser:

1. HV71: Tror på Hv71 och anledningen stavas Per Ledin

2. Linköping: De vita lejonen är alltid med uppe i toppen, även om jag själv anser att laget är ett ihopplock av namn på grund av en stark ekonomi, och hoppas jag har fel i min tippning då man aldrig kan sympatisera med ett lag som spelar i en chokladask.

3. Frölunda: Motiveringen är Per-Johan Pebben Axelsson;)

4. Luleå: Förutom DIF så gillar jag Luleå starkt och tror dom rider vidare på förra årets relativa framgångar, ska dock bli intressant och se hur de klarar sig utan firma Harju & Omark.

5. Djurgården: Kommer bli tunga att möta med Hardy i båset och Nilson samt Tjärnqvist på isen, räknar även med att de unga spelarna kliver fram än mer i år.

6. Skellefteå: Egentligen ingen motivering, tror bara dom slutar sexa.

7. Färjestad: Färjestad är Färjestad men kaffelaget är inte min grej och tror dessutom att dom helt enkelt inte är bättre i år. Hoppas jag har rätt för hockeysverige blir nog glada o kexchoklads-Jörgens gamla gäng floppar.

8. Brynäs: Tror Brynäs kniper sista slutpelplatsen, har det på känn bara!

9. Timrå: Tyvärr Challe: Timrå missar slutspel precis

10. Rögle. Utan Abbot-bröderna har laget ingenting

11. Modo: Hade tippat Modo sist om inte SSK hade varit i Elitserien men nu är dom de och därför slutar örnsköldsviks-laget näst sist. Anledningen?....Foppa, e så trött på att Modo aldrig ger upp den killen så hoppas att dom hamnar i Kvalserien :)

12. Södertälje: Kommentarer överflödiga. SSK är kassa!

Vilka vinner SM-Guldet då?: det blir nog tyvärr HV71, finalmotståndarna tippar jag med hjärtat och säger Djurgården. HV71 vinner finalen med 4-2 och Modo missar att hålla sig kvar i Elitserien!

Det var mit tips till folket,

Ha d// STOCKHOLM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0