Gästtippare: "Modo" - Modo Hockey vinner!

Här alla glada kommer en riktig hockeyfantasts krönika om årets elitserie! Håll till godo!

***

"Modo"


Modo vinner SM-guld?

"Nu skas säga att jag inte har så stor koll på vilka alla lag har värvat men jag ska försöka mig på ett tips iaf.. Jag tror faktiskt att det kommer att bli en ganska tajt säsong detta år. Har kollat runt lite på värvningar och tycker att flera lag har värvat ganska klokt. Vilka kommer då vinna serien??

1.       Linköping: Har värvat stabilt och bara de får ihop defensiven så kommer de bli ett bra år för de vita lejonen.

2.       HV71: samma som med Linköping bra värvat tunga framåt kommer ha hjärtat i år samt att Ledin kommer göra otroligt mycket för dem.

3.       MoDo: nu tror folk att jag är galen men jag tror aldrig att jag har sett MoDo så taggade i år och gruppdynamiken verkar bättre än på länge. Väldigt bra defensiv och en målvakt i Malek som jag har underskattat fullständigt. Samt att jag har hört att det är två st ytterforwards av klass på väg in, inte innan serien drar igång men under hösten om de inte får NHL- kontrakt.

4.       Luleå: Har tycker jag, nästan gjort de bästa värvningarna, fattar inte dem som tippar dem i botten av tabellen??? Jonte Hedström tror jag kommer att tända till samt "Fabbe" från Frölunda som kommer vilja visa vad han går för lägg därtill de två från Västerås (Olausson & Arlbrandt) som jag tror kommer att slå igenom och göra en "kung säsong". Det som jag är osäker på är målvakterna som jag tror kan bli deras fall.

5.       Frölunda: Detta kommer jag säkert få nerkört i halsen.. Men jag tror inte att de kommer få ihop det. De har gjort bra värvningar och har den bästa forwardsbesättningen men jag tror inte det kommer hålla. Samt att de känns som väldigt skadeglada spelare.

6.       Djurgården: Har inte gjort så mycket nyförvärv men de har många unga hungriga spelare som kommer att göra en kanonsäsong. De kan mycket väl hamna högre upp om Hardy kan få ihop laget rätt och få igång ”torpedhockeyn”.

7.       Färjestad: Nej Nej Nej!. Här tror jag på en mellansäsong. Har visserligen Sanny Lindström men jag tror inte att de kommer att gå. De har tappa för många kultspelare. Kan målvakten Karlsson spika igen? NJA…

8.       Skellefteå: Ja Skellefteå vet jag inte så mycket om de slog oss senast men jag tyckte inte de verkade bra. Nyförvärven är väll sådär också._____________________________________

9.         Brynäs: Här tycker jag man har värvat spelare vars formkurva stadigt kommer att dala vars bästa år är bakom dem. De kommer nog att hålla sig kvar men inte mer.

10.   Rögle: Jag hoppas att Rögle får vara kvar men kan bli riktigt tufft har tappat mycket tongivande spelare och saknaden av Kenny kommer att vara stor.____________________

11.   Timrå: Jag hoppas bara att Timrå åker ur vill inte ha dem i Elitserien. Men hur som helst så kommer dem att harva i botten av tabellen. För tunn defensiv kommer att fälla dem.

12.   Södertälje: ”Dead last” kommer SSK att bli. Kvalserien nästa!

FINALEN:
Kommer att stå mellan Linköping och MoDo med MoDo som vinnare OM jag säger OM de får in de två som det ryktas om ska komma ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0