"Går Leksand upp i år?"


Leksands IF - tar de klivet upp i år?

Återtåg nr femtioelva
Leksand har värvat Andreas Johansson idag och knutit ytterligare en stjärna till laget som bara ska upp i Elitserien igen. Ett av många försök på senare år att ta sig tillbaka till finrummet. Men jag tror inte på dem i år heller. Rätta mig om jag har fel. Visst de kommer vara topp-tre och favorittippade till att gå upp och är det någon gång de ska gå upp så är det i år med det laget som de förfogar över: ÅRets trupp är elitseriemässig med en bra tränare i båset som är hård: Leif "Strumpan" Strömberg och spelare som Kimmo Lotvonen, Thomas Rhodin, Eric Johansson, Tomas Kollar, Pelle Prestberg, Peter Nordström och nu nyss nämde Andreas Johansson. Det är nog det bästa Leksand har ställt på isen på ett par år. Det är bara en känsla men jag tror inte på Leksand så mycket längre. De har sjunkit i värde tycker jag. De borde vart tillbaka för längesen egentligen. Visst dom är ett klassiskt lag och ska spela i elitserien, thats it men ju längre tiden går desto svårare att ta sig tillbaka och det verkar vara fallet för Leksand. Så hoppas man har fel i år. Det är roliga matcher mot Leksand och det lockar mycket folk varje gång.

AIK, Malmö, Mora och Växjö(?) räknas till att vara med och slåss om platserna till Kvalserien dom också. För tillfället vet jag inte vilka som skulle vara kapabla att ta sig tillbaka. Det blir alltid svårare med två elitserielag i samma serie också. Leksand ska ta klivet upp men tror inte på det i år heller. En jätteskräll vore Växjö Lakers men jag vill ha tillbaka AIK MEN ENDAST för att vi kan slå dom i fullsatta derbyn i Globen! för det var alldeles för längesen.

Kommentarer
Postat av: Max

Skillnaden med Leksand i år är att det finns många riktigt duktiga juniorer som får spela mycket. Vilket jag tror kommer vara avgörande i KS.

2009-10-15 @ 21:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0