Ingen hockey idag - abstinens!

Ingen hockey idag, ingen elitserie och jag känner redan abstinens. Vill att det ska vara hockey på tv varje dag. Innan hade jag både Canal+ och TV4-Sport när de började sända kvalserien och sen senare hockeyallsvenskan för några år sen. Nu har Viasat tagit över Hockeyallsvenskan och det gillar jag inte. Viasats hockeyfolk är dåliga, ingen känsla. Hockey-VM sändningarna håller ingen vidare klass faktiskt. Det enda dom kan göra är att värva bra kommentatorer så nu har Viasat ett guldpar i Niklas Holmgren och Calle Johansson. Viasat lockar med en fet lön men jag bävar för den dagen när Niklas Wikegård gör över där för pengarnas skull. Men tycker ändå inte att Viasat är någon hockeykanal, de kan hålla sig till golf och fotboll som är så vansinnigt inte roligt att se på knappt.

Canal+ har många kvar, Arne Hegerfors och Anders "Ankan" Parmström är de bästa kommentatorerna genom tiderna tycket jag. Bästa hockeysändningarna har Canal+ än så länge men frågan är hur länge de har kvar Elitserien. Nu handlar det om vilket bolag som har råd att köpa rättigheterna men knappt hur många tittare dom har. Det är rätt sjukt egentligen.

 

Det finns förövrigt en gammal anledning som gör att jag ogillar Viasat eller TV3 ordentligt. 1989 Globen-VM i Stockholm - när de köpte rättigheterna, det ska sägas att det var inte många som hade TV3 eller parabol på den tiden. Man fick se matcherna i eftersändning på SVT. Hockey-VM ska vara en rättighet för alla att se, det är ju svenska hockeylandslaget som spelar. Idag är det ju fler som har TV3 och TV6 men då 1989 så nådde dom ut till en liten klick tittare. eller rättare sagt de som hade råd att köpa parabol då. Det hade inte vi hemma, inte förrän jag började jobba och tjäna egna pengar och skaffade Canal+ år 2000, precis lagom till SM-slutspelet

---------------------------------------------------------
Det är e n match imorgon, Frölunda-Södertälje. Fattar inte varför inte det ska plocka isär omgångar hit och dit. Gillar inte så små uppehåll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0