Ett kort inlägg: Pinsam(?) förlust mot SSK!

Elitserien omgång 11
Djurgården-Södertälje 1-2
Skott: 38-20 (9-11, 10-8, 19-1)
Mål: Jimmie Ölvestad
Mål: David Fredriksson, Yannick Lehoux
--------------------------------------------


Pinsam(?) förlust mot SSK


Ursäkta att det vart tyst på bloggen sen förlusten igårkväll men det beror inte på att DIF förlorade utan att jag är upptagen mest hela helgen. Men nu ska jag fatta mig kort om matchen igår. Som jag skrev så talade statistiken för SSK och att man inte ska underskatta dom. Vet inte vad som hände men det var inte DIF som förde matchen förrän det nästan var försent. SSK gjorde två mål i spel fem mot fyra och spelade smart. DIF fick inte alls igång det som det var tänkt. Sen saknar man en målskytt, en utpräglad målskytt. Jimmie Ölvestad gjorde DIF:s mål och han hittar nätet ibland. Trots skottvinst med 19-1 i sista perioden och 38-20 totalt så förlorar man mot SSK i g e n. Man snurrade friskt i anfallszon men kom inte till de riktigt heta lägen som behövdes. Jag var besviken efteråt, rikigt ordentligt. SSK är ett bottenlag i mina ögon och förlora mot dom just nu är Pinsamt. Bedrövligt. MEN Å andra sidan SSK är bättre än många tror och kommer få känna på genom seriens gång. De blir inte det väntade topplaget som a l l a tippade innan serien började. Tyvärr så verkar DIF inte vara bättre än att man ska varva bra insatser med ganska dåliga matcher denna säsongen. Tror det började för lätt i början och ett par för enkla segrar.  DIF har en del att jobba med varje match innan man kommer upp på en bra nivå. Just nu känns det inte bra. Dessutom Mathias Tjärnqvist skadad inför Rögle borta. Det blir svårt för DIF. Mycket svårt.

Övriga resultat
Modo-Färjestad 3-6
HV71-Frölunda 4-1
Linköping-Skellefteå 1-2
Luleå-Timrå 3-2 e.sudden
Brynäs-Rögle 3-2 e.sudden

Kommentarer
Postat av: Martina

Återigen ägde mora Hockeyn YEAH!!!! 7-3 mot Almtuna det du!!!!



HA det gott!!

2009-10-24 @ 10:16:53
Postat av: Martina

Återigen ägde mora Hockeyn YEAH!!!! 7-3 mot Almtuna det du!!!!



HA det gott!!

2009-10-24 @ 10:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0