Det gick inte alls som jag hoppats

Hockeyallsvenskan


Leksands IF - Mora IK 1-4

Total Mora-knock
Det blev inte alls som jag hoppades på ikväll. Leksand blev knockat av Mora. Mora ägde matchen från början till slut. Det trodde jag faktiskt inte och känslan är väl att Mora kan överraska. Ingen tror på dom riktigt och det kan passa dem perfekt att slå underifrån. Leksand däremot kanske ville för mycket ikväll och fick på näsan istället.



Bofors IK - IF Troja/Ljungby 4-2

Troja tappade allt på 59 sekunder

De rödvita krigarna från Ljungby fick en kanonstart borta mot Bofors. Daniel Wallin fixade båda målen och Troja ledde stabilt med 0-2 efter två perioder MEN vad in i hela friden hände i sista??? Bofors fixar snabb reducering och kontakt genom gamle Trojaspelaren Peter Messa i spel fem mot fyra. Troja höll sen i ledningen till det skulle avgöras. Bofors kvitterar med 1.18 kvar. Matchen lutar åt sudden men då vänder Bofors matchen. 3-2 kommer bara 27 sekunder senare. Troja plockar målvakten med 40 sekunder kvar av matchen och då går det som det 9 av 10 ggr gör. Ett mål i baken. Bofors vinner med 4-2 men låg under med 1-2 med 1.20 kvar av matchen. Nånting säger mig att det inte står rätt till hos Ljungbylaget som inte ens är stabila på hemmaplan just nu.

Kommentarer
Postat av: Martina

Det finns ialla fall en som tror på dem. Och det va helt underbrt att MORA knäckte leksand. Yeah MORA rules!!!!

2009-10-22 @ 12:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0