Lakejerna: "Popcorn up your ass"


                  "Popcornlaget"

Hockeyallsvenskan - Kronobergsderby
Växjö Lakers - IF Troja/Ljungby 3-1

Vilken humor dom har, lakejerna från Växjö som inför gårdagens match vecklade ut en stor banderoll över hela västra ståplats storlek gigantisk med texten ”Popcorn up your ass!” jag skrattade en lång stund när jag läste det nyss. Humor verkligen. Synd bara att dom fick skratta sist denna gången med. Växjö besegrade Troja med 3-1 och jag missade det fullständigt. Hade ingen koll på det. Dåligt, riktigt dåligt. Måste bli bättre på att ha koll de här matcherna. Visserligen lämnade ja in datorn och var iväg och såg elitserien igår kväll men missade att det var kronobergsderby igår. Denna säsongen är det dock bara attt konstatera att det är ett lag i kronoberg som regerar i år. Det är Växjö Lakers. Troja kommer få det svårt ända in i slutfasen att försöka hålla sig kvar i serien. Det är känslan nu i alla fall. Jag trodde på att Troja skulle vara aningen bättre i år men det har varit tvärtom. Man är inte ens säkra på hemmaplan. Visserligen seger över Bofors och Leksand men man har en bit kvar till hemmaformen. På bortaplan har det gått trögt. Ett par matcher har man vart nära att bärga poäng men i övrigt har det inte vart så bra.
Fast jag hoppas ändå att Troja får fart på grejerna och får med sig ett par segrar så kommer det gå bättre och bättre. Nästa gång lagen möts tror jag Troja slår Lakers. Det är dags då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0