Kände ni igen rösten?

Ni som lyssnade på Radio Kronoberg och följde Växjö-Almtuna, hörde ni vem bisittaren till Janne Gunnarsson var? det gjorde jag tvärt.


Peter Andersson från Alvesta SK

Vi är lika gamla och har alltid mötts genom åren när vi mötte ASK i olika sammanhang och Peter var skillnaden mellan seger eller förlust. Var han med, vann ASK, var han inte medslog vi ASK, Han var outstanding genom alla år i pojk- och junior-lag. jag hade förövrigt äran att få spela med Peter en säsong i U16 i Alvesta SK 1993-1994 när vi inte fick i hop nåt U16 lag hemma i Rydaholm. Har ett speciellt starkt minne från den tiden. Jag gjorde bara ett mål den säsongen, var svårt att ta en plats den säsongen men fick spela med Peter och Johan "Proppen" Fredh hemma mot Tranås minns jag. Det blev 3-3 och jag gjorde sista målet, Peter assisterade förstås. Det är ett starkt minne. 
Peter spelade i TV-pucken med Småland och har även gjort 5 landskamper för Tre Kronors U18. Har följt honom hela karriären.

Han har representerat i tur och ordning:
Moderklubben Alvesta SK till 1994
* Rögle J20 1994-1997
** IF Troja/Ljungby 1997-2000
*** Oskarshamns IK 2000-2001
***** Växjö Lakers 2001-2004
****** Tingsryds AIF 2004-2007
******* Mörrum GOISS 2007-2008
******** Kristianstad IK 2008-2009

Kommentarer
Postat av: Martina

jag har fatiskt gått i paralellklass med honom. tror dock inte att jag pratat med honom. men men lite onödig info.

hoppas allt är bra med dig!!

ha det gott!!

2009-03-11 @ 08:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0