Ikväll smäller det - KVALSERIESTART

Nedsläpp 19.00
Växjö Lakers - Rögle BK
Leksands IF -Södertälje SK
AIK - Västerås IK

_______________________________________________________________________________
Ikväll smäller det i Kvalserien. Kvalet till Elitserien startar och nu blir det kamp ända in i kaklet. Storfavoriter inför serien är Rögle och Södertälje, de två största utmanarna är ju Leksand och AIK. De som har minst chans eller ingen chans är Västerås och Växjö Lakers. Jag tror dock..att Leksand tar klivet upp igen, det är dags nu. Rögle kommer tillbaka till Elitserien. Störste outsidern till att sno en av dessa platser är AIK. Det är nu eller aldrig. Sån här satsning mot Elitserien har inte skett sen de tog klivet upp sist för ett antal år sedan. Södertälje tror jag inte på av nån anledning som jag inte vet vad. Västerås och Växjö räcker inte till, tyvärr men ska väl erkänna att det hade varit mer än häftigt om Växjö Lakers hade tagit steget, riktigt häftigt och jag kommer följa Lakers i kvalserien av rent smålandssympati.

Så här slutar kvalserien
1. Leksands IF
2. Rögle BK
3. AIK
4. Södertälje SK
5. Västerås IK
6. Växjö Lakers




Jag tror att Leksand och Rögle tar klivet upp i Elitserien igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0