Ny målvakt i Modo: Mike "Mo" Morrison


Mike "Mo" Morrisson med förflutet i Edmonton Oilers

Karol Krizan sparkades från modo i december och Mikael Zajkowski tog över förstaspaden i kassen. Men igårkväll presenterade Modo sin nye förstekeeper inför säsongsavslutningen: 29-årige amerikanen Mike Morrison: Mike är en modern målvakt som åker bra skridskor och gillar att gå utanför mål och vara med i spelet.

Stackars Zacke
Beskedet om att Modo värvat Morrison som förste keeper kom som en överraskning nuvarande förstemålvakten Michael Zajkowski. Han fick beskedet om Morrison på telefon från Erik Holmberg bara någon timme innan det blev offentligt. - Vad ska jag säga? Det är väl bra att konkurrensen ökar, att man får konkurrera om platsen. Det finns inte så mycket att säga, säger Zajkowski. - Det är klart att jag blev paff eller chockad, säger han. Zacke har ingen koll på vem det är och lär få söka på internet vem denne Morrison är. Jag själv har aldrig hört talas om han heller och sen förstår jag inte Modos tanke: Han blev nyligen sparkad från sitt lag i Slovenien och har på de tre senaste åren inte haft en räddningsprocent över 90. - Det här tycker vi känns bra för oss, säger Modos sportchef Erik Holmberg ?!?!?!?!??

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tobias Viklund till Frölunda!



Modo-backar populärt i Frölunda
Ännu en gammal Modo-back väljer Frölunda nästa säsong: Tobias Viklund som spelar i Skellefteå AIK sedan 2007 har enligt källor bestämt sig för att flytta söderut till hösten "Inga kommentarer" svarar Viklund på frågan om han spelar i VF till hösten. Han spelar i VF nästa säsong om jag får säga mitt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0