Inför Modo

 

Djurgården-Modo på Hovet 16.00

Oerhört viktig match igen och igen för DIF. Imorgon kommer Modo från Örnsköldsvik. Laget som kallar sig Heart of hockey, nåväl återstår ju att se hur det är efter matchen imorgon om det var hjärta eller inte. Lite intressant och kanske negativt för DIF är att Modo inte vunnit på Hovet sen 25 november 2006. Den matchen såg jag och minns väldigt väl. DIF ledde med 2-0 inför sista så det kändes rätt bra, de hade haft en tung start med sitt helt nya lag, alla stjärnor borta och ekonomin körd i botten. Perioden började med en Modostraff som Salle satte och avslutades med två Perra-mål. 2-0 blev 2-4 i sista perioden. DET hoppas jag att jag slipper uppleva igen. Men efter den matchen har det blivit 5 raka segrar på hemmais mot Modo.

Tidigare möten lagen emellan
25/11-06 Djurgården-Modo 2-4
27/1-07 Djurgården-Modo 2-1
24/11-07 Djurgården-Modo 4-1
29/11-07 Djurgården-Modo 4-2
14/2-08 Djurgården-Modo 3-0
11/11-08 Djurgården-Modo 7-0:
Denna matchen sitter ju kvar på näthinnan än, trots att det "inte går att leva på gamla meriter" som en viss modosupporter hela tiden envisas med att påpeka varje gång jag bara förtydligar vilka som är mesta mästarna!. Modo har ju som sagt bara t v å guld..Nåja, det kommer bli stentufft imorgon utan guldglans dock och till den där supporten kan jag nog redan nu säga att gå hem i början på andra perioden för dig blir inte tal om..men hur det slutar sen får vi se imorgon eftermiddag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0