Drömlottning i Playoff: Växjö Lakers - IF Troja/Ljungby

Vilken lottning det blev i Playoff till Kvalserien i Ishockey ikväll. Troja vann hemma mot Sundsvall och fixade playoffplatsen i och med Malmös mardrömsförlust - tredje året i rad mot Leksand på bortais. För en liten stund sen blev det klart att man får möta sin värsta rival nuförtiden, poplaget Växjö Lakers. Jag säger bara vilka matcher det kommer att bli. Troja börjar hemma o sen blir det två i Växjö om Troja kniper första hemma! Mumma det här.., jag tycker inte Lakers ska gå in med en skridsko för Troja kommer bjuda upp till dans det lovar jag. Välkomna till Hovet i Ljungby växjöbor....

   VS 

Kriget kan börja...

Kommentarer
Postat av: Peter Sibner

Martin, du jobbar fanimej hårdast av alla bloggare i landet. Morgontidningarna är ännu inte på tryckning och du har redan analysen publicerad och klar inför PO.



Du som har en blogg, och dessutom tid att fylla den med vettigt innehåll, kan du inte posta en liten blänkare lite som en passning till t ex Montan-Lund på Expressen och andra nystuvade hockeyskribenter - där du en gång för alla påminner om Trojas historiska närvaro i näst högsta serien? Jag blir lite full i skratt av att överallt läsa om Troja som "dessa tuffa, kaxiga nykomlingar" som om det vore nåt jävla Åshöjdens HC?



Mig veterligen så har Troja startat säsongen i näst högsta serien typ 27 av de senaste 30 åren? Åtminstone vid två tillfällen jag minns har man vunnit fortsättningsserien/superallsvenskan och iallafall tre gånger under 90-talet varit en enda match ifrån att hamna i elitserien.



En annan intressant detalj inför PO. Troja har den här säsongen plusstatistik på SAMTLIGA lag som deltar i Play-Off. Mora och Växjö har man även spöat på bortaplan. Man ska inte heller förglömma att de slagit Leksand, tagit 3+1 poäng av AIK och även spelat oavgjort mot Rögle i en träningsmatch. Men Västerås är som vanligt ett satans gissel.

2009-02-28 @ 00:38:16
Postat av: Web

Tack för inlägget Peter. Skoj att du läser min blogg :) Du har ju lite bättre och vassare koll på Troja än jag. Har ju tappat dem sen de trillade ur näst högsta serien men nu när de kom upp igen så har jag följt dem mer noga.

2009-02-28 @ 11:17:08
Postat av: Peter Sibner

Klart jag läser bloggen. NHL, Elitserien och Allsvenskan följer jag ju stenhårt och ser väl säkert fyra-fem matcher i veckan från de serierna.



Men det vore lite svårare att få tag på insidereportage från RSK-Diö utan din blogg, om man säger så...

2009-02-28 @ 18:50:53
Postat av: Web

Tack Peter :)

2009-02-28 @ 19:42:49
Postat av: Johan Lavesson

Martin min gode kamrat! jag tappade dem när dem trillade ur näst högsta serien, aj aj, en annan var med under uppbygnaden av nya moderna Troja,men man har ju vart med sedan mitten av 90 talet,håller med Peter i sitt inlägg uppe innan prcis som han skriver är Troja inget Ljungskile :) Nu knäpper vi Lakers ha det gott.

2009-03-01 @ 09:17:27
Postat av: Laszlo

Det här ska ju till och med jag gå och se! :o)

2009-03-01 @ 13:39:29
URL: http://exposure.laszlo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0