Inför nedsläpp i div.3 östra

    VS   

Wettern på besök i eftermiddag

Seriefavoriten HC Wettern
kommer till Talavidshallen. Det blir att bita i för RSK:arna, Wettern har ju revansch att kräva efter playoffet i våras när RSK högst oväntat slog ut dem i två raka matcher.

RSK:s form inför matchen är allt annat än bra känns det som. Vet inte heller vad RSK mönstrar för lag exakt idag förutom att Gabbe vaktar kassen. I övrigt har huvudtränaren inte varit på plats på hela veckan och det har dykt upp nya spelare på träningarna som hållt uppe alldeles för länge. Där förstår inte jag tanken.
Att plocka in en kille som inte lirat hockey på minst 3-4 år, det tar ju minst ett halvår innan han ens är vän med klubba och puck och ännu längre innan de kan tillföra något. 
 
Mitt tips: 2-7 storstryk alltså för RSK idag

Övriga matcher idag:
HA74-Eksjö                             HA74 segrar i derbyt mot grannen Eksjö 
Virserum-Make Believes    Jämt, svårtippat
Åseda-Kalmar                       Vinner Kalmar är det en skräll!
*****
Apropå spelare som inte varit aktiva på några år så var jag med om det när jag spelade mitt livs tråkigaste hockeysäsong som  aktiv 1995-96. Tränarens som kom från norr med elit tänk var att få ihop det så bra som möjligt med ett par vassa nyförvärv men slutade med att han sa till spelare i laget "att känner du nån som är sugen på och vara med så ta med han hit" . Det dök upp det ena stolpskottet efter det andra som hade spelat för många herrans år sedan, exempel som junior för sju-åtta år sedan eller ännu värre. Tror jag några träningar fick spela med en kille från Värnamo som var kompis med nån i laget som hade spelat hockey när han var 10 ungefär och sen slutat. Han hade spelat hockeybockey lite på skoj har jag för mig. Blir ju som det låter av det hela. Vi slutade tvärsist och med en målskillnad som ingen kan skryta med. Spelare kom och gick och tror aldrig vi hade samma uppställning två matcher i rad. Vi var även 5-6 juniorer som blev uppflyttade men efter halva säsongen hade nästan alla slutat. Det var jag och en kille till som var dumma nog och stanna kvar och nöta bänk. Det blev inget juniorlag denna säsong för att vi blev uppflyttade. Spelarmaterialet räckte inte till. Vi drog dock i hop ett gäng i slutet inför "Mickes Cup". Det var det roligaste jag spelat på hela den säsongen. Drömmen om att spela i A-laget blev mer än mardröm med en sån tränare och sån gruppmiljö som det var. Året efter blev det juniorlag men då hade jag tappat mycket motivation att spela men fullföljde säsongen men sen var det slut. Det fanns ingen framtid då kändes det som. Man ville inte bli upplyft i RSK:s seniorlag för det var verkligen inte en ära att få spela i det laget då och mycket berodde på tränaren som fortfarande var kvar.

Hoppas det inte blivit så att de bjuder in spelare, som kommer och testar för att de spelade en gång i tiden och är lite sugna igen, för att fylla ut truppen med. Det blir bara skit av alltihop och oseriöst. Kanske är bättre att de försöker få dit aktiva spelare från andra klubbar som inte platsar istället som kan tillföra något

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0