Derbyt DIF-AIK i Kvalserien inte långt borta


2-4 förlust mot Brynäs - Platt fall för Linkan men också för hela Djurgården

2-4 hemma mot Brynäs är under all kritik! Jag trodde DIF var på gång men som Micke Holmqvist säger trodde väl de blåröda att de var världmästare efter 7-0-segern mot Modo.  Blek insats men en pinne i Skellefteå i lördags och så nu åter en förlust. EN enda TREpoängare på de senaste 10 matcherna. Förlåt mej Modoanhängare, det är inte Modo som är sämst i Sverige, det är Djurgården....och det kommer bli väldigt svårt att bli av med. Vet inte vad det är för fel men återigen så vaknar DIF när man ligger under med 0-3. I o för sig så 0-2 målet kan diskuteras..mål eller inte. Det märktes ju igår att om du inte är DIF:are så är det ju självklart mål men om man har en annan syn så kan det diskuteras tycker jag. Dick Axelsson och Micke Holmqvist reducerade men närmre än så kom vi inte i går heller. Målet i tom kasse får man räkna med när man plockar målisen, enkelt. Nånting är fel i DIF Hockey..men vad exakt? tycker vi har ett bättre lag än på många år men ändå så gör vi lite mål och släpper in på tok för många. Från målvakterna och framåt så är det ojämna insatser hela tiden. Kan inte säga att DIF har hittat ett stabilt spel än i år. Förlust mot Frölunda och Rögle på lördag så tror jag att huvuden kommer rulla inom kort i DIF-lägret (vad nu det ska hjälpa?!)

*** Jag tippade att DIF skulle vinna 3-2 men det ska jag inte göra i fortsättningen. Tippar jag att vi ska vinna så förlorar vi bara...

**
Läste precis i tidningen att DIF fortfarande har ekonomiska problem, dels med spelarnas pensionspengar men också lär de inte ha råd att behålla Andreas Holmqvist och d e f i n i t i v t  inte råd att värva nån spetsspelare eller en ny målvakt som jag anser behövas för att vända på trenden.

**** Måtte spelarna rannsaka sig själva nu i n n a n det är för sent. Formstarka Frölunda kommer på torsdag och de är inte sämre än Brynäs snarare tvärtom...

I övrigt så spelade HV71-Luleå 1-1 och Färjestad slog Timrå enkelt 2-0. FBK:s succémålvakt Jonas Gustafsson är seriens bästa målvakt - inget snack om den saken!

Kommentarer
Postat av: Stoffee

Nä du Texas! "formstarkt" är frölunda verkligen inte. Visserligen vinst senaste matchen, men bara med uddamålet. Imorn kväll kommer det att bli väldigt spännande, med två lag som måste få en trepoängare för att hänga med...

2008-11-19 @ 10:39:11
Postat av: MoDo

jadu snacka om två krislag vi håller på ;)

2008-11-19 @ 11:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0